wtorek, 22 listopada 2016

Właściwa droga do szczęścia

"Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg" - Ernest Hemingway

Czym jest szczęście? Tak naprawdę to każdy z nas powinien sobie na to pytanie odpowiedzieć, czym dla niego jest szczęście.

Dla mnie szczęście oznacza realizację moich zamierzonych celów, odniesienie sukcesu, sprawienie komuś radości, spełnienie swoich marzeń. Kochać i być kochaną. Mogłabym wiele wymienić. Tak naprawdę szczęściem dla mnie to, że mam u swego boku ukochaną osobę, która swoją obecnością, zamiarami, tym że po prostu jest sprawiła, że jestem szczęśliwa. Że jest ktoś taki w moim życiu, dla kogo jestem bardzo ważna, kto okazuje mi to każdego dnia swoimi drobnymi gestami, słowami. Że kiedy jest mi źle usiądzie obok mnie i wysłucha, pocieszy, otrze łzy z twarzy, przytuli. Da to poczucie bezpieczeństwa. Szczęściem dla mnie jest to, że żyję i mogę realizować swoje marzenia.

Człowiek zawsze ma nadzieję na to, że kiedyś los się odwróci i sprawi, że będzie szczęśliwy. Przestanie cierpieć i zacznie się cieszyć pełnią życia. Doskonale wie, że walka o szczęście bywa ciężka i trudna. Musi walczyć z wszelkimi przeciwnościami losu. Bo prawda jest taka, że o swoje własne szczęście w życiu trzeba walczyć. Są ludzie, którzy nie ukrywajmy, potrafią zazdrościć nam tego, że jesteśmy szczęśliwi lub oto szczęście się staramy. Potrafią odebrać nam tę pełnię szczęścia. Ileż wtedy potrafi przelać się bólu, cierpienia i gorzkich łez. Wiem coś na ten temat doskonale. Mam w pracy taką osobę, która nie potrafi cieszyć się czyimś szczęściem tylko zawsze zazdrości. W moim przypadku było tak samo, kiedy dowiedziała się, że się zaręczyłam. Tu niby gratulacje bla bla bla, a potem słyszałam jak szydziła z mojego pierścionka zaręczynowego i jaka w ogóle była jej reakcja na tą wieść, że aż ją zatkało. Nie cały miesiąc później od moich zaręczyn sama latała i chwaliła się pierścionkiem. Bo co będzie gorsza nie? Nie lubię czegoś takiego u ludzi, takiej fałszywości. Kiedyś tą osobę uważałam za dobrą znajomą, ale z czasem mi się oczy otworzyły i przekonałam się co to za ziółko z niej jest.

"Tak nie wiele potrzeba by odebrać szczęście człowiekowi.
Tak nie wiele potrzeba by sprawić gorzki zawód drugiej osobie.
Tak nie wiele potrzeba by na twarzy zamiast uśmiechu malowała się rozpacz.
Tak nie wiele potrzeba...

Tak nie wiele potrzeba by uszczęśliwić człowieka.
Tak nie wiele potrzeba by zamiast łez gościł promienny uśmiech. 
Tak nie wiele potrzeba by przybliżyć drugiej osobie to upragnione szczęście.
Tak nie wiele potrzeba...." - zaczerpnięte z internetu (?) 

Człowiek nie raz się poddaje, upada by móc na nowo się podnieść i iść dalej z dumnie uniesioną głową, by móc kiedyś powiedzieć: udało mi się!
W życiu trzeba najpierw nauczyć się godnie przegrywać by móc uczciwie wygrać. Nie wszystko dzieje się po naszej myśli, niekiedy los potrafi pokrzyżować nam plany. Nie zawsze są one korzystne dla nas, ale zawsze można z nich wyciągnąć odpowiednie wnioski. W życiu nic nie dzieje się przypadkiem, zawsze jest ku temu jakiś powód, niekoniecznie nam znamy.

Życie składa się z mnóstwa różnych dróg. Tych złych i tych dobrych. Tych pełnych pokus i tych pełnych oddania. Ale to od nas zależy jaką drogę obierzemy sobie w życiu, by prowadziła nas ona do szczęścia. I przede wszystkim czy będzie ona uczciwa...

Fiodor Dostojewski powiedział: "Bez cierpienia nie zrozumie się szczęścia". Mądre zdanie, które jest godne uwagi i przemyślenia. Człowiek w życiu nie raz cierpi, rozczarowuje się, by nabrać sił, wzmocnić się, aby potem móc się tym wszystkim nacieszyć. Poczuć się w końcu szczęśliwym. Można by nawet rzec, że za szczęście kiedyś płaciło się cierpieniem (dziś również).

Gdyby mi ktoś powiedział, że mając tyle lat ile mam będę szczęśliwa pewnie bym w to nie uwierzyła. Za pewne śmiałabym się i mówiła, że nie ma takiej opcji. A jednak, człowiek może się pomylić i los potrafi się uśmiechnąć, nawet po tym ile człowiek wycierpi. Tak to jest, kiedy my ludzie tracimy nadzieję i wiarę w to, że jeszcze kiedyś możemy być szczęśliwi.

"Droga do szczęścia nie jedną wiedzie ścieżkę, którą wybierzesz, wybór należy do Ciebie" - zaczerpnięte z internetu 

Maargaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz